Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення скасувати спеціальне ввізне мито для легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння об'ємом від 1 до 2,2 л, оснащених гібридною силовою установкою (електродвигун з приводом на колеса автомобіля).
Розглянувши інформацію Мінекономторгівлі та позицію вітчизняного виробника, Комісія прийшла до висновку, що скасування ввізного мита для окремих марок легкових авто з гібридною силовою установкою не зашкодить інтересам України.
Рішення про скасування мита було прийняте 12 лютого, а повідомлення надруковане в офіційній газеті «Урядовий Кур’єр» 16 лютого.
Попереднє рішення про введення спецмита було прийняте ще у квітні 2012 року (хоча громадськість дізналася про це лише у березні 2013). Тоді його розмір складав 6,46% - для авто з двигунами 1-1,5 л та 12,95% - для авто з двигунами 1,5-2,2 л. Хоча експерти зазначають, що введення спецмита значно змінило розстановку сил на українському ринку і переформатувало попит на автомобілі з дизельними двигунами, проте самі автовиробники повідомили, що таке рішення поліпшило критичну ситуацію в автопромисловості, дозволило завантажити потужності і почати виробництво нових моделей автомобілів.
З того часу, під тиском автомобільних імпортерів, влада вже знижувала ввізне мито: з 14 квітня 2014 розмір мита знижено на третину (до 4,31% для авто з двигунами 1-1,5 л і 8,63% - з двигунами 1,5-2,2 л).
Однак варто зазначити, що наразі мито досі діє для звичайних бензинових автомобілів. Незважаючи на те, що Комісія планує втретє зменшити розмір мита для таких авто (з 14 квітня 2015 мито знизять втричі в порівнянні зі встановленими спочатку показниками: відповідно до 2,15% і 4,32%), українські автоімпортери вимагають повного скасування спецмита, у тому числі з урахуванням сформованої критичної ситуації на авторинку України.
Джерело: Інформагентство Інтерфакс-Україна