Управління відходами

Пластик – дісгастінг. Як світові бренди очищають планету від власної продукції

Як компанії, що виробляють тонни пластика, збираються вирішувати проблему забруднення середовища – кейси великого бізнесу

У жовтні 2019 року Greenpeace спільно з рухом Breakfreefromplastic інспектували узбережжя 42 країн на наявність пластику. Загалом знайшли 187 тисяч пластикових об'єктів, багато з яких були марковані Coca-Cola, Nestle та PepsiCo й іншими. Розбираємось, як головні забруднювачі планети збираються очищати світ і свою репутацію від пластику, пише НВ.

Coca-Cola

У світі щорічно виробляється приблизно 300 млн тонн пластмаси. На Coca-Cola припадає 1% – компанія щорічно виготовляє 3 млн тонн пластику, це приблизно 108 млрд одиниць півлітрової тари. Або 14 пляшок на кожного жителя планети. І це тільки одна компанія.

Немов у відповідь «Грінпісу», через рік Coca-Cola переробила пластик, знайдений у Середземному морі, на узбережжях Іспанії та Португалії, і створила з нього півлітрові пляшки. У прототипній (і першій у світі) пляшці з морського пластику його виявилось 25%, а етикетка стала зеленою.

Менеджер Coca-Cola Тім Бретт заявив про намір компанії позбутись навіть від самого поняття «одноразовий пластик». У компанії працюють над технологією, здатною переробляти всі види пластику для подальшого використання. До 2030 року компанія планує створювати всю пластикову тару для світового ринку на 50% з переробленого морського пластику. А для ринків Західної Європи – вже до 2023 року.

Також Coca-Cola повністю переходить на ресайклінг пластику з січня 2020 року, поки що тільки в Західній Європі.

Nestle

Другий у списку Greenpeace та Breakfreefromplastic – Nestle, найбільший виробник харчових продуктів у світі. Компанія використовує у виробництві 1,7 млн тонн пластику. До речі, ось таким роликом у Greenpeace пожартували над Nestle.

8 червня 2019 року, у Всесвітній день океанів, 5 тисяч співробітників Nestle разом зі своїми сім'ями взяли участь в акції з очищення водойм від пластику у 66 локаціях по всьому світові.

Таких разових акцій з прибирання сміття не уникнути, проте в Nestle до 2025 року обіцяють виготовляти всю свою продукцію з пакування, здатного до подальшого перероблення. Для досягнення цієї мети компанія навіть створила Інститут пакувальних технологій Nestle.

В Інституті пакувальних технологій Nestle (Лозанна, Швейцарія) працює 50 працівників

Nestle також запустила проєкт NaturAll Bottle Alliance, чиє завдання — розробити з повністю біологічної сировини пластикові пляшки, які використовуються в бізнесі з виробництва питної води.

Також компанія заявила про створення біорозкладної пляшки зі смоли. Їхня основа – PGA-полімер Danimer Scientific NodaxTM. Це стійка альтернатива пластику.

PepsiCo

PepsiCo – третій у світі забруднювач Землі пластиком за результатами дослідження Greenpeace та Breakfreefromplastic.

У червні 2019-го, за декілька місяців до вердикту Greenpeace та Breakfreefromplastic, PepsiCo заявила, що з 2020 року найпродаванішу воду у США Aquafina виготовлятимуть в алюмінієвій тарі замість пластикової. Те саме зроблять і з новим брендом газованої води Bubly – тепер воду продаватимуть тільки в алюмінієвих банках.

 «Будь ласка, переробіть» – напис на алюмінієвій банці

У такий спосіб у PepsiCo сподіваються зберегти довкілля від потрапляння в нього 8 тис тонн пластику.

Ще через місяць PepsiCo та Coca-Cola заявили, що покинуть Асоціацію виробників пластику і змінять політику його використання у виробництві.

Утім, це не завадило компанії потрапити до невтішного списку забруднювачів планети. Можливо, ситуацію врятує інша ідея компанії.

PepsiCo хоче змінити й споживання своєї продукції з пластикового пакування в корпоративному секторі або дому. У компанії вигадали розумний автомат (диспенсер), який зможе налити напій у склянку, термокухоль і будь-яку непластикову тару. Розумний автомат вміє змішувати смаки, встановлювати температуру, запам’ятовувати улюблені напої та наливати їх за QR-кодом. Автомат буде доступний у двох версіях: корпоративний і домашній, дати виходу поки невідомі.

Unilever

Unilever – один з головних забруднювачів довкілля, компанія використовує у виробництві 700 тисяч тонн пластику щорічно. Голова компанії Алан Джоуп визнав неприємну правду про те, що вагома частина пластику, який забруднює планету, належить Unilever, і сказав, що «це ненормально».

У жовтні минулого року Unilever заявила, що до 2025 року скоротить використання пластику у виробництві на 50%. У компанії перейдуть на виробничі матеріали, які використовуватимуть для замкнутого виробничого циклу – перероблені або компостовані полімери.