На Хресній дорозі в Івано-Франківську роздумували над важливістю дбайливого ставлення до природи
6 квітня 2014 року Божого, у п’яту неділю Великої Чотиридесятниці в м. Івано-Франківську відбулась Хресна дорога, в якій чисельно взяли участь вірні та духовенство не лише міста, але й довколишніх міст та сіл. Велелюдну екуменічну ходу, яка пройшла вулицями міста очолив високопреосвященний владика Володимир (Війтишин), архієпископ і митрополит Івано-Франківської архієпархії УГКЦ.
Під час Хресної дороги, яка розпочалась на Майзлях, біля монастиря отців василіян і завершилась перед архікатедральним собором Воскресіння Христового, жителі та гості міста мали змогу роздумувати над страстями Христовими в контексті всіх тих подій, які останнім часом переживає українське суспільство.
Роздуми до кожної стації Хресної дороги були підготовлені різними священиками архієпархії. Всі актуальні проблеми, які заторкувались в різних стаціях свідчать про те, що Церква має цілісне розуміння своєї місії у сучасному світі. Проповідники за допомогою авторських роздумів намагались подивитись на сучасний стан суспільства у світлі відвічної Божої любові до свого створіння. Кожна стація дала змогу призадуматись над стражданнями та хресною смертю Спасителя, який віддав своє життя, щоб знищити владу диявола та відновити втрачену гармонію між усім Божим створінням.
Інвестиції в "зелену енергетику" зменшуються?
У 2013 році глобальні інвестиції у відновлювану енергетику знизилися на 14%, проте відсоток генерації «чистої» електрики торік продовжував зростати.
Про це говориться у дослідженні Global Trends in Renewable Energy Investment 2014, підготовленому Bloomberg New Energy Finance та Програмою ООН з захисту навколишнього середовища.
У документі сказано, що інвестиції скорочуються вже другий рік поспіль, причому в основному через здешевлення самих технологій, а не через спад інтересу інвесторів. Хоча, звичайно, певний відсоток негативу вносить і ситуація на світовому ринку, визнають автори звіту.
Всього станом на кінець 2013 року в світі на частку відновлюваної енергетики доводилося 8,5% генерації, проти 7,8% роком раніше. У грошовому вираженні на частку поновлюваних генеруючих потужностей довелося 214,4 млрд. доларів, що на 23% менше, ніж у рекордному 2011 році.
Екологічні проблеми обговорили у Ватикані
Для створення моделі по справжньому сталого розвитку необхідно три великі перетворення: нова енергетична система, яка здатна зменшити викиду діоксиду вуглецю, більш стійке сільське господарство і виховання у нових поколінь поваги до навколишнього середовища, вважає американський дослідник і голова "Earth Institute" Колумбійського університету Джеффрі Сачс.
Вчений взяв участь у конференції під назвою " Сім'я – бережи створіння", яка пройшла нещодавно у Ватикані з ініціативи Папської ради у справах сім'ї та асоціації "Greenaccord". В інтерв'ю Ватиканському радіо Джеффрі Сачс розповів, що кліматичні зміни, які відбуваються зараз є "драматичними". Ще кілька років тому деякими державами було прийнято рішення сприяти зменшенню температури на планеті як мінімум на 2 градуси, але ситуація не тільки не змінилася, а навіть погіршилася – середня температура збільшилась на 4 градуси, розповів він.
Про штучні квіти і вінки на цвинтарях
Екологічна комісія Сокальсько-Жовківської єпархії УГКЦ
"Служіння для збереження створіння – невід’ємна складова живої парафії" – проф. Володимир Шеремета
"Служіння для збереження створіння – невід’ємна складова живої парафії та нашого життя у Христі" – про це наголосив п. Володимир Шеремета, керівник Бюро УГКЦ з питань екології, у доповіді на Першій сесії Собору Івано-Франківської архієпархії «Жива парафія – місце зустрічі з живим Христом», яка відбулась 5 квітня 2014 р. у м. Галичі.
Доповідач загострив увагу присутніх душпастирів та мирян – делегатів Собору на чиннику того, що Церква, піклуючись про збереження створіння – передусім піклується про спасіння людини (пор. Любов у правді, 51). Голова Бюро УГКЦ з питань екології також підкреслив, що сучасна екологічна криза, жертвою якої стають мільйони, а то й мільярди людей, є одним із «знаків часу», на які Церква зобов’язана без зволікання відреагувати в рамках своєї місії спасіння людини. «Оскільки екологічна криза є закорінена в кризі екології людини, тобто в кризі нашого божественного життя, кризі нашої віри, духовності та моральності, в кризі нашого життя у Христі і дійсності гріха, то, відповідно, – вважає доповідач, – екологічне служіння Церкви (для збереження створіння) – це передусім служіння для відновлення внутрішньої екології людини для того, щоб повернути їй втрачену через гріх гідність «Божого образу» та привести до повноти Божественого життя завдяки системній праці на полі проголошення Божого Слова (проповідь, катехизація, євангелізація), літургійно-сакраментального життя, а також церковної дияконії».
На багатотисячній Хресній ході у Тернополі молилися за мир в Україні та за чистоту людських сердець і природи
Багатотисячна процесія тернополян різних конфесій пройшла 30 березня центральними вулицями міста. Великий дерев’яний хрест несли представники духовенства, місцевої влади, громадських та молодіжних організацій, лікарі, військові, педагоги, волонтери та активісти Майдану.
На стаціях усі присутні розважали над страстями Христовими та над гострими морально-духовними недугами нашого народу. Серед різних недуг особливо була наголошена проблема екології у нашому народі. Дев’ята стація була присвячена питанням чистоти душі та навколишнього середовища та збереження усього створіння.
«Господи, визнаю, що це я перебуваю в упадку! Де взяти силу, коли навколо не помічаєш світла, коли не бачиш неба, а тільки бруд, у який упав. І лише тоді згадую, що Він не залишить того, хто виконує Його заповіді» – йшлося у розважанні в екологічній стації.
Катехиза про гріх заздрості
Бо де заздрість та сварка, там безлад та всяка зла річ! (Як 3, 16)
Заздрість – це один з головних гріхів, який загрожує вічному життю людини та всій створеній Богом дійсності, а також лежить в основі багатьох інших гріхів. Святий Іван Дамаскин визначає заздрість як «незадоволення добром ближнього». Народна мудрість наступним чином образно характеризує цей гріх: «заздрість плаче з приводу того, що хтось радіє, і радіє з приводу того, що хтось плаче».
Як і кожен з інших головних гріхів, заздрість стосується передусім екзистенційної постави людини перед Богом – поневолена гріхом людина зачиняє своє серце від життєдайної любові Бога – від найвищого та найбільшого Добра. Однак, створена на «Божий образ» (Бут 1, 27) і «дуже доброю» (пор. Бут 1, 31) вона відчуває гострий голод за Абсолютним Добром та нестримну спрагу за Божою доброчинною любов’ю. Суть гріха заздрості полягає у тому, що він деформує природний потяг людини до добра.
Київська Трьохсвятительська духовна семінарія УГКЦ підтримує ініціативи Екобюро
Нещодавно, з ініціативи о. Романа Романовича, референта Бюро УГКЦ з питань екології Київської архієпархії відбулася зустріч із семінаристами Київської Трьохсвятительської духовної семінарії. В цей день міжнародна спільнота відзначала всесвітню екологічну акцію «Година Землі», тому тема цієї дружньої молитовної зустрічі в основному стосувалась саме цієї міжнародної екоакції.
Перед великою вечірнею, яку усі молились при свічках, священик мав коротку екологічну лекцію, в якій розповів братам-семінаристам про «Годину Землі», про історію її заснування та доцільність участі Церкви в цій акції. Представник Екобюро поставив головний акцент на тому, що Церкві для того, щоб в сучасному світі залишатись собою, слід навчитись адекватно реагувати на всі виклики сьогодення. «Всі ми, як Церква, покликані до того, щоб нести світло Христове в ті сфери, де ще панує незнання і темрява», – сказав о. Роман.