Меню

Екологічний мега-прорив у автопромі.

Toyota Mirai — водневий гібридний автомобіль на паливних елементах. Вперше був публічно представлений в листопаді 2013 року на Токійському автосалоні. 16 листопада 2014 року президент компанії Toyota Акіо Тойода офіційно оголосив, що автомобіль буде називатися Toyota Mirai. Автомобіль зроблений на базі концепт-кара Toyota FCV. Продажі в Японії стартували 15 грудня 2014 року по ціні 6 700 000 японських ієн (близько 57 500 доларів США), а в США і Європі стартували у четвертому кварталі 2015 року. Збирають автомобілі на заводі Motomachi Plant в місті Тойота. Технічні характеристики: Довжина чотирьохмістного седану складає 4870 мм, ширина — 1810 мм. а висота — 1535 мм. Модель кузова — ZBA-JPD10-CEDSS. Мінімальний дорожній просвіт 130 мм. Тип приводу передній. В базовій комплектації будуть йти легкосплавні диски R17, а розмір шин 215/55. Мінімальний радіус повороту 5,7 м.

Силова установка: двигун — гібридна установка на водневих паливних елементах під назвою FC stack, модель установки — FCA110. В результаті хімічної реакції взаємодії водню і кисню виробляється електроенергія. Реакція відбувається без процесу горіння. Максимальний ККД перетворення в електричний струм складає 83 %. Для порівняння 1,3-літровий бензиновий двигун VVT-iE компанії Toyota, котрий був розроблений на початку 2014 року має максимальний ККД 38 % і на даний момент є найвищим у світі серед автомобільних ДВЗ. На практиці ж, середньостатистичний двигун компанії Toyota має ККД 23 %. Максимальна потужність установки складає 114 кіловат. Друга батарея — це нікель-метал-гідридний акумулятор із максимальною вихідною потужністю 21 кіловатт. В акумуляторі зберігається енергія від рекуперативного гальмування. У випадку, коли автомобілю потрібна максимальна потужність, наприклад, при різких прискореннях, на електродвигун надходить енергія другого акумулятора. На автомобіль встановлюється синхронний електродвигун змінного струму, розроблений компанією Toyota. Даний двигун працює як генератор при гальмуванні, регенеруючи енергію в другий акумулятор. Максимальна потужність електродвигуна складає 113 кіловат (154 к. с.). Електричний струм, що виробляється на паливних елементах, проходить через підвищуючий перетворювач, в котрому постійний струм перетворюється в змінний, а напруга збільшується до 650 вольт.

Блок керування живленням складається із інвертора, котрий перетворює постійний струм у змінний. Блок живлення здійснює точний контроль над вихідною потужністю паливних елементів в залежності від стилю водіння. Під днищем автомобіля розташовуються 2 резервуари для зберігання водню під тиском 70 МПа. Один балон знаходиться в передній частині автомобіля, його ємність 60,0 літрів, а другий балон ємністю 62,4 літра знаходиться позаду. Максимальна дальність поїздки на одній заправці складає 650 кілометрів у режимі JC08 (японський метод вимірювання витрат палива). Час повної заправки двох балонів складає 3 хвилини. Максимальна швидкість 175 км/год. Маса автомобіля складає 1850 кілограм.

Екологія: автомобіль не робить шкідливих викидів в атмосферу, замість чадного газу із вихлопної труби виходить водяна пара. В результаті випробувальних тестів, за 4 кілометри пробігу об’єм вихлопу склав 240 мілілітрів води.

Як зазначається на сайті http://kadykchanskiy.livejournal.com/473693.html, вартість такого авто в Японії складе біля $60 тис. Притому ж, уряд країни заявив, що всі покупці екологічних сіданів отримають від держави субсидії у розмірі $17 тис.

До слова: назва автомобіля походить від японського слова «мірай» (яп. 未来, «майбутнє»).


За матеріалами Вікіпедії https://uk.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai