Актуальна тема

Меню

Великопосна ініціатива 2024

Вчені створили новий сорт пластику, який можна вічно переробляти

Вчені з Каліфорнії винайшли новий сорт пластику, який наділений усіма властивостями сучасних пластмас, але при цьому на 100% придатний для повторного використання.

У звіті про дослідження 2019 року, розміщеному у виданні Nature Chemistry, команда з Національної лабораторії в Берклі описує новий тип пластику, який можна розкласти на рівні молекул. Зрештою цей пластик може бути повністю відновлений і перетворений на нові предмети, такі ж чисті, як і оригінал.

«Більшість видів пластику ніколи не розроблялася безпосередньо для повторного використання, — зазначає у своїй заяві головний автор дослідження Пітер Крістенсен. — Однак ми винайшли новий метод утворення пластмас, що враховує переробку з молекулярної точки зору».

Команда з Берклі вважає, що завдяки цьому новому пластику значно зменшиться навантаження на сміттєві звалища, а бізнес з переробки пластику стане менш складним.

Чому сучасні пластмаси так важко переробляти?

Дослідники пояснюють, що головна причина, з якої рециркуляція спрацьовує не ефективно, пов'язана з добавками. У процесі переробки часто задіюються хімічні речовини, які прилипають до мономерів — маленьких з'єднань, які перетворюються на полімери. При переробці ці полімери важко очистити, а пластмаси з різним хімічним складом змішуються на заводі, що унеможливлює передбачити, які властивості буде мати перероблений продукт. Окрім того, як зазначає команда в релізі, довговічність переробленого продукту зазвичай невелика. Кількість його подальших переробок обмежена, і врешті-решт він втрачає корисність.

Радимо почитати: Вчені винайшли унікальний пластик з нескінченною переробкою: революційне відкриття

Вчені з Берклі заявляють, що дізналися, як вирішити цю проблему переробки пластику. Усе, що для цього потрібно — це кислотна ванна, яка зможе очистити мономери від усіх добавок. Потім основні мономери утворюють будівельні блоки наступного пластикового продукту — чи то пляшки для напою, чи контейнера для харчових продуктів. Оскільки пластик розбивається на його основні компоненти і збирається заново, якість і довговічність не погіршуються.

Таким чином рециркуляція дійсно може стати ідеальним колом, як спершу й передбачалося.

Чи дійсно майбутнє — за пластиком?

Ввести новий пластик з Берклі в обіг — справа складна, але актуальна, особливо з огляду на те, наскільки «традиційний» пластик «тисне» на нашу планету.

Дослідники говорять, що поки не планують випускати розробку на ринок збуту. Вони збираються додати натуральні матеріали в їхній винахід, сподіваючись зробити його не тільки міцним і довговічним, але й більш екологічним.

Джерело: Велика Епоха