Актуальна тема

Меню

Великопосна ініціатива 2024

Батареї електрокарів можуть стати причиною екологічних проблем – науковці

Технології утилізації батарей не встигають за стрімким ростом ринку електромобілів.

Зростання виробництва електромобілів може спричинити нову екологічну кризу оскільки їх акумулятори містять отруйні хімікати та погано піддаються утилізації.

Як повідомляє Naked Science, стаття про цю проблему оприлюднена в журналі Nature.

Зазначається, що технології утилізації батарей не встигають за швидко зростаючим ринком електрокарів. Завдання ускладнюється різноманітністю форм, конструкцій і хімічного складу сучасних літій-іонних акумуляторів.

В результаті, на звалищах накопичуються тисячі відпрацьованих акумуляторних батарей. Небезпечні речовини з акумуляторів потрапляють у навколишнє середовище.

Вчені з Бірмінгемського університету закликають автовиробників і світові уряди розробити надійний план переробки батарей, який дасть відчутні результати в найближчому майбутньому.

Згідно з підрахунками фахівців, тільки мільйон електрокарів, проданих у 2017 році, за термін своєї служби виробить 250 тисяч тонн токсичних відходів з батарей.

Зазначається, що промислова переробка акумуляторів не тільки дозволить знизити навантаження на навколишнє середовище, але й задовольнить зростаючий попит на матеріали для батарей.

Дослідники з британського Інституту Фарадея підрахували, що при збереженні нинішніх тенденцій попиту на електрокари вже до 2040 року у Великобританії потрібно буде побудувати вісім гігафабрик для виробництва батарей. «Всього 2% електрокарів від кількості всіх машин в світі – це колона, якою можна оперезати планету, 140 мільйонів авто», – попереджає один з авторів статті Ендрю Ебботт, посилаючись на прогноз ОПЕК про загальну кількість таких машин на 2040 рік.

Батареї, які будуть встановлені на цих машинах, – вмістилище величезної кількості енергії та небезпечних хімікатів.

Вчені пропонують ввести єдині стандарти виробництва акумуляторів, змінити їх дизайн та конструкцію для простоти розбирання, а також поліпшити технології сортування матеріалів. Все це зробить переробку батарей більш рентабельною і дозволить скоротити шкоду для екології.

Раніше повідомлялося, що в результаті переходу з двигунів внутрішнього згоряння на електродвигуни в Німеччині до 2030 року буде втрачено близько 125 тисяч робочих місць.

Джерело: УНІАН