Екологічна проповідь на ІІІ неділю Великого посту за Євангельським читанням
Слава Ісусу Христу!
Дорогі брати і сестри!
Сьогоднішнє Євангеліє ставить перед нами глибокі запитання про сенс життя, справжню цінність людської душі та відповідальність перед Богом. Христос говорить: «Коли хто хоче йти за Мною, хай зречеться себе самого, візьме на себе хрест свій та йде слідом за Мною» (Мр 8, 34). Ці слова є викликом до зрілої віри, яка не обмежується лише особистими духовними пошуками, а проявляється в конкретних діях – у відповідальності за світ, який створив Бог.
Сьогодні ми хочемо розглянути чесноту надії через призму відповідальності за збереження та примноження Божих дарів, особливо у світлі сучасних екологічних і енергетичних викликів війни.
Екологічна проповідь на ІІІ неділю Великого посту за Апостольським читанням
«Мавши, отже, великого архиєрея, що вже пройшов небо, Ісуса, Божого Сина,
тримаймося твердо віровизнання» (Євр 4,14)
Слава Ісусу Христу!
Сьогоднішнє апостольське читання закликає нас до міцної віри в Христа – істинного Архиєрея, звершителя віри, Котрий приніс Себе в жертву заради нашого спасіння.
Що означають слова «триматися твердо віровизнання»? Ким є Той, Хто дає нам це пізнання?
Християнська віра – це не просто знання, а дар, який ми отримуємо від Бога у Святому Тайнстві Хрещення. «Ти єси Той, Хто дарував нам пізнання Своєї істини. І хто спроможний висловити могутність Твою, голосною вчинити всю хвалу Твою, або повідати кожночасно чудеса Твої? Владико всіх, Господи неба, i землі, і всього видимого й невидимого створіння…» – цими словами молимося на Анафорі Літургії святого Василія Великого та підтверджуємо нашу віру в Бога Творця, Котрий покликав нас до життя. Ісус – Син Божий, як істинний Архиєрей, приносить себе у жертву, як викуп за багатьох. Вірою ми беремо участь у Божому житті, віра – це те, чим ми живемо. Віра відчиняє нам двері до життя вічного; отже, триматися віри – це наслідувати Христа.
Екологічна проповідь на ІІ неділю Великого посту за Євангельським читанням
Слава Ісусу Христу!
У другу неділю Великого Посту пригадуємо знаний нам уривок Євангелія з життя Ісуса Христа про оздоровлення розслабленого. У цій події бачимо прояв усіх Божих чеснот: віри, надії та любові. Справжня любов єднає чотирьох приятелів, які принесли розслабленого (напевно, не всі здатні на такий вчинок); хворий має надію на те, що оздоровиться; віра утверджує всіх у думці, що Господь не відкине їх, а допоможе.
Окрім цього, Ісус, бачачи ознаки розкаяння, робить неможливе в очах людей та засвідчує усім зібраним, що Він може оздоровити і повернути до повноцінного життя як всемогутній Творець. Також і ми покликані бути тими друзями, які беруть відповідальність не тільки за себе, інших, а й за ввесь Богом створений світ, і маємо допомогти Богові зцілити його, особливо зараз, у час воєнного лихоліття.
Екологічна проповідь на ІІ неділю Великого посту за Апостольським читанням
«Бо коли слово, оголошене ангелами, було таке зобов'язуюче,
що всякий його переступ і непослух приймав справедливу кару»
(Євр 2,2)
Слава Ісусу Христу!
Дорогі в Христі!
Слово, про яке говорить апостол Павло в посланні, має в житті людини колосальне значення. Це Слово, яке походить від джерела Життя, від Того, Хто творить цей світ, від Того, Хто дає подих Життя.
На жаль, і сьогодні людина не до кінця усвідомлює силу слова, яке насправді має дуже велику силу, несе в собі потугу, здатну змінити світ. І якщо це слово наповнене добрим, християнським позитивним змістом, то воно несе життя, добро, викликає усмішку на обличчі простої людини. Але якщо це слово сповнене іншим змістом: злом, негативом чи ненавистю – то воно буде руйнувати, спустошувати і нести тотальну деструкцію для людини та всього Богом створеного світу.
Екологічна проповідь на І неділю Великого посту за Євангельським читанням
Йо. 5 зач., 1, 43-51
Істинно, істинно кажу вам: побачите небеса відкриті,
й ангелів Божих, як висходять та сходять на Сина Чоловічого
(Йо 1, 51).
Слава Ісусу Христу!
Дорогі в Христі сестри і браття! У першу Неділю Великого посту, через свідчення євангелиста Івана, ми чуємо велике запевнення Христа про спасіння наших душ та Божий порядок у світі. Запрошення Филипа, звернене до Натанаїла «Прийди і подивися», нехай стане сьогодні запрошенням для всіх нас, щоб і ми у цей важкий воєнний час відклали власні справи і прийшли до Христа. Щоб ми наблизились до Нього, почули Його Слово та скріпили свою віру. Щоб у цьому Ювілейному році ми особливо розвинули в собі Божу чесноту надії і були певні, що разом з Богом вистоїмо, разом із Ним усе здолаємо і з Його допомогою відбудуємо нашу країну і відродимо всі понівечені Божі дари.
У першій частині сьогоднішнього Євангелія ми чуємо слова розчарування від Натанаїла. Він не довіряє свідченню Филипа про Месію і каже: «А що доброго може бути із Назарету?». Натанаїл є песимістом та повен недовір’я щодо галилейського учителя. Його очікування про месію геть інші, ніж те, що він чує від побратимів. Він, як і всі інші юдеї, очікує на потужного політичного месію з роду Давида, який визволить народ свій від римського поневолення та буде царювати над домом Якова.
Екологічна проповідь на І неділю Великого посту за Апостольським читанням
Євр. 329 зач.; 11, 24-26; 32 - 12, 2.
Вірою Мойсей … волів радше страждати разом з людом Божим, ніж
дознавати дочасної гріховної втіхи. ….вважав за більше багатство
наругу вибраного народу від скарбів Єгипту» (Євр 11, 24-26)
Слава Ісусу Христу !
Сьогодні переживаємо вкрай складні часи неабияких загроз. Уже не перша загарбницька війна, ціллю якої стали ми, українці й Україна, укотре демонструє руйнівний характер у різних вимірах людської життєдіяльності: духовному, національному, фізичному й екологічному. Наша трагічна і водночас героїчна історія не раз засвідчила: там, де приходить окупант, панує тотальний колоніалізм й експлуатація як людини з її національною ідентичністю, морально-етичною сферою, так і природних Божих дарів її Батьківщини.
Наприклад, внаслідок австрійської колонізації західноукраїнських земель безжально знищувалося найбільше багатство краю – ліс, щорічний експорт якого лише з Карпат у кінці ХІХ – на початку ХХ ст. становив більш як 100 тисяч вагонів. З кожним наступним роком його вирубування з подальшим експортом щоразу збільшувалося та продовжилося й тоді, коли австрійських окупантів замінили польські, німецькі, московські…
Екологічна проповідь на неділю Христового Воскресіння за Євангельським читанням
Йо. 1 зач.; 1, 1-17
Споконвіку було Слово, …
Ним постало все, і ніщо, що постало,
не постало без нього. (Йо 1, 1-3)
ХРИСТОС ВОСКРЕС!
Дорогі браття і сестри!
Згідно з переказом, св. Кирило, автор нашого алфавіту, розпочав перекладати Святе Письмо слов’янською мовою саме з Євангелія від Йоана. Таким чином, понад 1150 років тому нашим предкам «двері віри» були відчинені саме з перших слів сьогоднішнього читання: «Споконвіку було Слово, і Слово було в Бога, і Слово було – Бог» (Йо 1, 1).
Екологічна проповідь на неділю Христового Воскресіння за Апостольським читанням
Ді. 1 зач.; 1, 1-8
«Та ви приймете силу Святого Духа, що на вас зійде,
і будете моїми свідками в Єрусалимі,
у всій Юдеї та Самарії й аж до краю землі». (Дії 1, 8)
Христос Воскрес!
Дорогі брати і сестри, ці слова з Діянь святих апостолів є останніми словами Воскреслого до своїх учнів перед тим як Він вознісся на небо. Після страждань, смерті і славного воскресіння Спаситель дає напрямні своїм учням і апостолам, а через них і кожному з нас, якою має бути місія людини в цьому світі – свідчити живого Бога, який об’являється через своє створіння і нести життя в цей світ.